HOME PROMOTII CERE OFERTA LIVRARE RAPIDA GARANTIE METODE DE PLATA RETUR PRODUSE CONTACT
COSUL DE CUMPARATURI ESTE GOL
 

Select marca


 
INFORMATII UTILE
01. LIVRARE RAPIDA.
02. TERMENI SI CONDITII.
03. CUM COMAND ?
04. CUM PLATESC ?
INFORMATII DESPRE RETUR
POLITICA DE CONFIDENTIALITATE CU PRIVIRE LA PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
POLITICA DE UTILIZARE COOKIE-URI


 
 
Kit ambreiaj si Volanta Opel Corsa C | 1.3 CDTi, 51 Kw.
Pret: 2420 Ron *TVA inclus

Kit ambreiaj si volanta OPEL ASTRA H 1.9 CDTI (L48) Luk
Pret: 1960 Ron *TVA inclus

Kit ambreiaj si volanta OPEL ASTRA H 1.7 CDTI Luk 5 trepte
Pret: 2295 Ron *TVA inclus

Kit ambreiaj si Volanta Ford Mondeo MK3 | 2.0 16V TDDi/ TDCi
Pret: 1650 Ron *TVA inclus

Kit ambreiaj si Volanta Skoda Octavia 2 | 1.9 TDi - 77 Kw.
Pret: 1290 Ron *TVA inclus

Kit ambreiaj si Volanta Opel Vectra C | 1.9 CDTi - M32.
Pret: 1960 Ron *TVA inclus

CUM FUNCTIONEAZA AMBREIAJUL

Cum functioneaza ambreiajul

Ambreiajul este un mecanism pentru transmiterea miscarii de rotatie, care poate fi deconectat si conectat dupa dorinta. Ambreiajul este util in angrenajele care au doua axe de rotatie. In asemenea cazuri un ax este antrenat de motor iar celalalt este axul principal al cutiei de viteze. In cazul autovehiculelor, cele doua axe se pot roti la aceeasi viteza cand ambreiajul este conectat (cand pedala de ambreiaj este libera) si pot avea viteze diferite cand ambreiajul este deconectat sau partial actionat (cand pedala este partial sau total apasata).

Ambreiajul auto are in principiu aceeasi functionare, lasand la o parte aspectele de design: unul (sau mai multe) discuri de ambreiaj, presate intre volanta motorului si placa de presiune de arcuri puternice. Materialul de frictiune variaza in compozitie in functie de tipul ambreiajului (uscat sau in ulei). Candva materialul de frictiune a fost azbestul dar din cauza "calitatilor" sale cancerigene a fost eliminat pe scara larga. Ambreiajele folosite in utilizarea la regimuri de solicitare dura (camioane, masini de curse) sunt de natura ceramica datorita coeficientului de frecare ridicat, dar sunt total nepotrivite pentru autovehiculele "de strada" lipsindu-le acea plaja de frecare care sa permita cuplarea lina si fara socuri. Prin apasarea pedalei de ambreiaj actionam, prin intermediul unui rulment ("rulmentul de presiune"), o diafragma (in limbaj de service "soarele") care este presata, indeparteaza placa de presiune si permite rotatia libera a placii de ambreiaj intre volanta si discul de presiune.
Arcurile mentionate mai sus sunt altele decat cele montate pe placa de presiune, vizibile in imagine. Cele de pe placa sunt acolo pentru a prelua o parte din socurile care apar in timpul cuplarii.
Cand se elibereaza pedala (ambreiajul cupleaza), motorul are nevoie de un spor de putere, pe care il obtinem accelerand usor. Desi in cazul majoritatii autovehiculelor se poate pleca de pe loc si cu motorul la turatia "de relanti", aceasta manevra solicita un control fin al pedalei de ambreiaj. Pe de alta parte ridicand turatia motorului prea mult in timpul eliberarii pedalei de ambreiaj va conduce la o uzura prematura a suprafetei de frictiune. Eliberarea brusca a pedalei de ambreiaj va duce la o cuplare dura si eventual la spectaculoasele efecte numite popular "scartait de roti".

Functionarea ambreiajului auto

Cea mai din stanga pedala a autovehiculului este numita "ambreiaj", desi angrenajul este, asa cum am spus, in cu totul alta parte. Conexiunea dintre pedala si ambreiaj se face in mare prin 2 mijloace: cablu ("cablul de ambreiaj", cei care au condus Dacia stiu despre ce este vorba) sau sistemul hidraulic, cu doua pistonase actionate cu uleiul de servodirectie.

Transmisia manuala presupune existenta rotilor dintate pentru selectia vitezelor. Prin cuplarea rotilor dintate de diverse diametre se obtin diversele trepte de viteza. Pentru decuplarea/cuplarea rotilor dintate, acestea trebuie sa aiba aceeasi viteza de rotatie. Mai precis: la trecerea din orice viteza in "punctul mort" cele doua roti dintate trebuie sa se roteasca cu aceeasi viteza. Acest lucru se obtine apasand ambreiajul. In acel moment puterea motorului nu mai este transmisa cutiei de viteze deci cele doua roti se vor roti aproximativ cu aceeasi viteza data de viteza de deplasare a automobilului, si separarea va avea loc usor.
S-ar zice ca similar se petrece si la trecerea din "punctul mort" intr-o viteza oarecare, nu?
Ei bine lucrurile nu stau chiar asa... In acel moment intervin alte elemente, numite sincroane, care aduc rotile dintate din cutia de viteze la aceeasi turatie inainte de cuplare. Sincroanele impreuna cu inelul de blocare impiedica cuplarea si respectiv miscarea schimbatorului de viteze in pozitia finala pana in momentul in care cele doua roti dintate (pinioane) nu au viteze egale.


Ambreiajul umed


Intalnit in special la motociclete, ambreiajul este scufundat intr-o baie de ulei, cu rol de ungere si racire.
Avantajele: o cuplare mai fina si o perioada mai indelungata de utilizare.
Dezavantajul: fiind imersat in ulei, o parte din putere se transfera in masa de lubrifiant sub forma de caldura.


 Cum functioneaza ambreiajul - sursa YouTube


 

 

 
HOME | | LIVRARE RAPIDA | RETUR PRODUSE | GARANTIE | METODE DE PLATA | CERE OFERTA | CONTACT  
Inchide
Ramai informat! Pentru a ne asigura ca regulile pe care le aplicam raman transparente pentru tine, te rugam sa parcurgi: Politica de confidentialitate cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si Politica de utilizare cookie-uri.
PROGAM ZILE LIBERE. In perioada 26 Aprilie – 07 Mai magazinul va fi inchis. Comenzile efectuate in aceasta perioada se vor procesa incepand cu Miercuri 08 Mai.